• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förlänga långtid/löptid lån, erfarenheter?

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
478
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Någon med erfarenheter utav att prata med banken och om att förlänga löptiden på lån ? Tar de uc om dem är möjliga i frågan? Fått lite blodad tand att se vad jag mer kan göra för att Förbättra månadskostnader nu när det ordnat upp sig precis:) men vill inte dra på mig fler uc
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ollelop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
390
Mottagna reaktioner
178
Poäng
367
Någon med erfarenheter utav att prata med banken och om att förlänga löptiden på lån ? Tar de uc om dem är möjliga i frågan? Fått lite blodad tand att se vad jag mer kan göra för att Förbättra månadskostnader nu när det ordnat upp sig precis:) men vill inte dra på mig fler uc


Jag har förlängt hos Forex och hos Santander, inga problem, ingen UC togs.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Vad menas med förlängt?
Om lånet är på 12 år att ni får det på 13 år eller?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
När du förlängde hos Forex och Santander - Får man fråga från hur många år till hur många du gick?
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
478
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Collector förlängde alla lånen till 15 år på de över 50.000, och maximala på det under 50. Så det lär göra mkt skillnad i månadskostnad. Santander var inte omöjliga heller tydligen, får snart förslag där med( de frågade efter mitt önskemål och sa att det var mkt möjligt). Även detta är ju ett alternativ för att få en bättre budget även om det i längden blir dyrare om man följer planen
 
A

asdasd

Gäst
Poäng: 0
Santander kan man ändra återbetalningstiden när och hur man vill. Dock aldrig mer än 12 år.

Tex om du har ett lån på 12 år och tiden går så kan du "återförlänga" dvs att du lägger tillbaka det på 12 år på det resterande beloppet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp